Vilkår og betingelser

Betaling

Du kan betale med betalingskort (VISA eller Mastercard) eller med Vipps. Selgeren (Prostatakreftforeningen) kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Leveringstid

Fysiske varer pakkes og sendes normalt 5-10 virkedager etter at bestilling er mottatt.
I tillegg kommer den tiden posten beregner for å levere til ditt bestemmelsessted.

Porto

Porto og fraktkostnader er inkludert i prisen.

Har du spørsmål kan du ta kontakt med oss på tlf.: 22 53 55 35 eller epost: post@prostatakreft.no

Avtalt retur

Ved reklamasjoner må du kontakte kundeservice på telefon 22 53 55 35 eller via epost: post@prostatakreft.no for å avtale forsendelsesmåte, før eventuell vareretur.

Varer som returneres uten avtale, aksepteres normalt ikke. Returnerte varer skal være i originalemballasje. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.

Angrerett

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Vi gjør oppmerksom på at returporto/fraktkostnader ikke refunderes dersom du benytter deg av retten til å returnere varene innen denne fristen.

Avslutning av medlemskap

Du kan når som helst avslutte ditt medlemskap ved å sende en e-post til post@prostatakreft.no. Er medlemskapet for inneværende år betalt, vil dette ikke bli refundert ved mindre det oppfyller krav under «4. Reklamasjonshåndtering».

Garanti/reklamasjon

Er et produkt blitt skadet under transport, har du fått feil produkt (størrelse eller farge) eller det er andre mangler ved produktet – har du de samme rettigheter som i andre butikker.

For varer som returneres må du selv betale portoen, men du vil selvsagt få dette refundert når returen er ferdigbehandlet og akseptert.

NB! Varer som blir returnert i oppkrav vil ikke bli hentet.

Reparasjon

Dersom det oppstår en feil ved produktet vil vår kundeservice informere om hvor denne kan utbedres. Dette gjelder ved garanti/reklamasjon og vanlige reparasjoner.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Del på sosiale medier:

Dine data er trygge hos oss. Vi samler kun brukeropplysninger som er nødvendige for å gi deg en god tjeneste. Les mer her